Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

 

FREN


Güvenli bir sürüş için en önemli unsurlardan biri de aracın fren ve süspansiyon sisteminin kontrolleridir. Aracın gerektiğinde emniyetli bir biçimde durmasını sağlayan fren diskleri ve fren balataları ile aracın zemin ile sürekli temasını sağlayan amortisörler, ön düzen elemanları, rot başı ve rotiller bu sistemlerin temel elemanlarıdır. Fren ve süspansiyon sistem kontrolleri kapsamında,Speedylere gelen araçların ön ve arka fren balataları, kampana ve disk tertibatları, fren merkezleri ,fren hortumları, fren hidrolik seviyeleri ile amortisörlerin durumu kontrol edilerek güvenli sürüş için son derece önemli olan bu elemanların durum tespiti ve gerektiğinde müşteri bilgisi dahilinde parça değişimi yapılmaktadır.

 

FREN BALATALARI


Balatalar için özel bir dikkat gerekir. Zira,fren disklerinize zarar verebilir ya da daha kötüsü, ani fren anında aracınızın kontrolünü kaybetmenize sebep olabilir.

 

FREN DİSKLERİ


Gerçekten diskler aşınmışsa, balatalar düzgün frenlemeye gerektiği kadar basınç uygulayamazlar. Her balata değişikliğinde disklerinizi de kontrol ettiriniz ve aşınma durumlarına baktırınız.

 

EL FRENİ


Diskli ya da tambur frenlerin aksine, el freni gergin bir tel vasıtasıyla, lastikleri anında bloke eder (özellikle de arka tekerlekleri). Bunların çalışmadığı durumlarda bütün fren sisteminizin gözden geçirilmesi gerekecektir.

 

FREN HİDROLİK YAĞI


Bu yağ çok yüksek ısılara, kaynamadan dayanıklı olmalıdır. Motor yağı ve suyu kadar önemlidir. Zaman içinde eskir, değişir ve yenilenmesi gerekecektir. Bu yenileme işlemi disk ya da balatalar değiştirilirken ya da en fazla her 30 000 km’de ya da 2 yılda bir yapılmalıdır.

 

ABS ve EPS


ABS (teker antiblokajı) ani frenleme anında, tekerlerin net bloke olması oranını düşürür ve dolayısıyla yol tutuşu azalmaz.

EPS de otomatik olarak gezingeyi düzeltir ve çok hızlı girilen bir virajda gaz gelişini azaltır.